Traktatie
De Jumpy is ook voorzien van de nieuwste veiligheidssystemen. We noemen een adaptieve cruise control, een rijbaanhulp en een grootlicht-assistent. Ook mag een dodehoekhulp niet ontbreken. Een aantal van deze zaken is bij concurrenten als een Opel Vivaro of een Nissan NV300 simpelweg niet leverbaar.
Wat ook voor de Jumpy pleit, is dat de opties relatief betaalbaar zijn. Zo kost de testauto nog geen 30.000 euro exclusief BTW en BPM. Dan heb je bijna alle leverbare opties, alleen de xenon-verlichting ontbreekt. Concurrenten met een vergelijkbare uitvoering kosten al snel tien mille meer.
Je trakteert jezelf met een Jumpy op een toekomstbestendige auto, die optioneel te voorzien is van luxe-opties en veiligheidssystemen. De BlueHDi motoren - zeker de tweeliter versies - staan garant voor een hele fijne aandrijflijn en een relatief laag verbruik. We kunnen dan ook niet anders concluderen dat de Citroën Jumpy - en de rest van de drieling - een hele fijne werkpartner is.
- Up-to-date veiligheidssystemen
- Fijne aandrijflijn
- Goed geprijsd
- Bestuurdersstoel niet optimaal in te stellen
- Geen automaat leverbaar bij XS
- Lichte besturing