Stoer en doeltreffend
Met de nieuwste versie van de EcoSport heeft Ford eindelijk een auto die het cross-overgeweld in het segment te lijf kan. Maar qua uitstraling en afmetingen is dat geen heel compacte auto, zodat het merk nog wel ruimte ziet voor een cross-over die onder dit model geplaatst wordt. De zaken worden niet al te moeilijk aangepakt, want Ford zet gewoon een ruigere versie van de Fiesta in de showroom en plakt daar het label Active op. Net als vergelijkbare versies van de Ka+ en de Focus moet de uitvoering de voordelen van een cross-over bieden, gecombineerd met de rijeigenschappen van een hatchback. Of dat in de praktijk vlugge marketingpraat of keiharde waarheid blijkt, zochten we voor je uit.

Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life

Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense

Jeep Renegade 1.0 GSE T3 Limited

Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine

Citroën C3 Aircross Puretech 110 EAT6 Shine

Hyundai Kona 1.0 T-GDI Premium

Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

Opel Mokka X 1.4 Turbo Innovation

Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 GT-Line

2022 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale

2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3

2017 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport

2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura


