Dacia Duster SCe 115 Bi-Fuel Prestige

- 20 januari 2019

Niet te mooi om waar te zijn

Het prijsplaatje is absoluut positief voor de Duster Bi-Fuel. Hij is relatief goedkoop in de aanschaf en al vanaf een paar duizend kilometer per jaar is rijden op LPG ook voordeliger in gebruik. De accijnzen op autogas zijn de afgelopen tien jaar bijna verdubbeld en de brandstof zal de komende jaren ook niet worden ontzien door de overheid. Maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor diesel en benzine.

Dacia biedt flink wat opties. We noemden al de parkeercamera's, maar ook een dodehoekhulp en het handsfree openen, starten en sluiten van de auto zijn mogelijk. Het vraagt een kleine investering van 195 euro, maar dan heb je een fraaie Dacia sleutelkaart. Vierwielaandrijving en een automaat zijn nog niet leverbaar, maar we verwachten deze zaken binnenkort wel in combinatie met de 130 óf 150 pk sterke 1.3 TCe.

Dacia weet met de Duster precies de zaken te bieden waar Nederland - gelet op de verkopen van afgelopen jaar - om vraagt: veel binnenruimte, een hoge zit en een unieke uitstraling. Als het model je aanspreekt en je wilt voordelig autorijden, dan is het aanbod van Dacia niet te mooi om waar te zijn.

  • Goedkoop in aanschaf en gebruik
  • Goed trekvermogen
  • Bijdetijds interieur
  • Zijwindgevoelig
  • Tanken LPG omslachtig met adapter
  • Hoge tildrempel achterbak
114 pk
144 Nm
170 km/h
12,6 s
9,4 (8.7) l/100km
144 g/km
D
22%
€ 20.890
€ 23.010
€ 422 / maand
€ 309 - € 327 / kwartaal
  • 2024 - Dacia Duster Hybrid 140 Journey

  • 2014 - Dacia Duster 1.2 TCe 125 Prestige

  • 2010 - Dacia Duster 1.6 16V Ambiance 4x2