Beter in proportie
De Q3 is helemaal in lijn gebracht met de huidige designtaal van Audi. Dit betekent dat het design vooral heel strak is, met veel rechte lijnen en een ietwat futuristische uitstraling. De SUV verschilt in uiterlijk opzicht radicaal van zijn voorganger. Hij is enkele centimeters langer, breder en lager, waardoor de auto beter in proportie lijkt te zijn. Geheel in de Audi-traditie is ook de Q3 voorzien van mooie LED-verlichting met de kenmerkende dynamische knipperlichten. Een detail dat extra opvalt is de lijn die net onder de raamlijn over de flanken loopt. Deze gaat richting de voor- en achterkant iets omhoog, waardoor de 'heupen' van de auto geaccentueerd worden. Door de vouw onderin de deuren worden de sideskirts optisch naar buiten gedrukt. Al deze foefjes in het design maken dat de Q3 veel dynamischer oogt dan het vorige model. Toegegeven, dit ligt deels ook aan het S-Line pakket en de 20-inch Audi Sport wielen waarmee onze testauto is uitgerust. Om nog maar te zwijgen over de felle kleur 'Pulsoranje', die de Q3 in combinatie met de matgrijze accenten rondom en de geprononceerde zwarte diffuser een buitengewoon opvallend voorkomen geeft. Het is een samenstelling die je adoreert of haat. Eén ding is zeker: onderweg trek je meer dan genoeg bekijks. Gelukkig zijn er bij Audi altijd meer dan voldoende mogelijkheden voor mensen die iets anoniemer door het leven willen gaan. Ook dan is de nieuwe Q3 nog steeds een strak gelijnde en bovendien representatieve verschijning.
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce
Mercedes-Benz EQB 250 AMG Line
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus