Renault Trafic 2.0 EDC L2H1 Luxe

- 22 maart 2020

Mag het een tikkeltje luxer?

Hoewel Renault veel ervaring heeft met het vervoeren van personen blijft het interieur vooral ingesteld op praktische bruikbaarheid. Het dashboard is helemaal uitgevoerd in het zwart en daarmee wat chiquer dan het dashboard uit het vorige model dat bestond uit zwart en grijs. Uiteraard is alles wat we zien en voelen uitgevoerd in hard plastic. Bepaalde elementen zoals de ventilatieroosters, schakelpook en de klokken achter het stuur zijn afgewerkt met stukjes 'chromekleurig' plastic wat het geheel opfleurt. Klanten die de topversie bestellen maken kennis met het bekende R-Link systeem van Renault, dat is voorzien van Android Auto. Dit systeem werkt prettig samen met TomTom-kaarten, is snel en werkt intuïtief. Welke versie van de Trafic je ook kiest; er is altijd bluetooth aan boord zodat je je telefoon kan verbinden met de auto en kan bellen.

Alle bedieningsknoppen zijn te vinden op logische plaatsen en een ieder die instapt kan zo wegrijden. Het enige dat wellicht wat gewenning zal eisen is de derde bedieningsstengel achter het stuur. Met deze stengel bedien je het volume van de muziek en kan bijvoorbeeld de telefoon worden opgenomen. Na een week rondrijden in de Trafic ben je er helemaal aan gewend en snap je niet waarom niet meer fabrikanten met deze handige stengel komen. Ben je onbekend met de auto en maak je een nachtelijke rit dan zijn niet alle knoppen gemakkelijk te vinden. Een aantal knoppen heeft namelijk geen verlichting waardoor je óf een lampje aan moet doen óf op de tast lukraak knoppen moet gaan induwen. Zoeken naar knoppen kan een probleem zijn; zoeken naar je sleutel echter niet. Door de handige sleutelkaart die Renault je biedt kan je je sleutel bij het instappen en starten in je zak laten.

170 pk
380 Nm
179 km/h
9,9 s
7,9 (5.9) l/100km
156 g/km
A
22%
€ 20.270
€ 33.950
€ 622 / maand
€ 528 - € 569 / kwartaal
  • Toyota ProAce Verso 2.0 D-4D 122 pk Automaat Dynamic

  • Opel Vivaro 2.0D 150 L3H1 Innovation

  • Mercedes-Benz Vito 114 CDI 7G-Tronic Dubbelcabine Lang

  • SsangYong Rexton e-XDi 220 Diesel Quartz

  • Citroën Jumpy 2.0 BlueHDi 150 S&S Club

  • Nissan NV300 1.6 dCi 145 Crew Cab Optima L2

  • 2023 - Renault Trafic e-Tech electric 52 kWh L2H1