Renault Trafic 2.0 EDC L2H1 Luxe

- 22 maart 2020

Inladen maar

Met een lengte van bijna 5 meter is de Trafic L1H1 één van de langste modellen op de markt. Het laadvolume van de versie met drie zitplaatsen is bij de L1H1 ruim 5,2 m3. De versie L2H1 die wij rijden heeft een volume van zelfs 6 m3 en een lengte van 5,4 meter. Drie Europallets achter elkaar meenemen is geen probleem. Door een doorlaadmogelijkheid onder de passagiersstoel kunnen er objecten worden meegenomen met een maximale lengte van 4,15 meter (L2H1). Aan de zijde van de passagiersstoel kan er een gedeelte van het tussenschot omhoog worden geklapt waardoor de extra lange laadvloer ontstaat voor bijvoorbeeld planken of een ladder. Nog langere items meenemen kan door met een achterdeur open te rijden. Doordat de deur met de kentekenplaat ook vast te zetten is zonder dat de andere deur dicht is blijft er van de achterzijde altijd zicht op je kenteken.

Niet alleen achterin wil je ruimte hebben om zaken te vervoeren. De plek voorin wordt bestempeld als mobiel kantoor en is minstens zo belangrijk als de ruime achterin. De bestuurdersstoel is voorzien van een verstelbare lendensteun. Het stuur is zowel in de diepte als in de hoogte verstelbaar. Iedere mogelijke ruimte op spullen op te bergen is benut en resulteert in 90 liter aan opbergruimte voorin. Het grootste deel is toe te rekenen aan de 54-liter bak onder de passagiersstoel. Desgewenst kan de zitplaats in het midden worden weggeklapt en ontstaat een klein bureau met diverse handige toepassingen.

170 pk
380 Nm
179 km/h
9,9 s
7,9 (5.9) l/100km
156 g/km
A
22%
€ 20.270
€ 33.950
€ 622 / maand
€ 528 - € 569 / kwartaal
  • Toyota ProAce Verso 2.0 D-4D 122 pk Automaat Dynamic

  • Opel Vivaro 2.0D 150 L3H1 Innovation

  • Mercedes-Benz Vito 114 CDI 7G-Tronic Dubbelcabine Lang

  • SsangYong Rexton e-XDi 220 Diesel Quartz

  • Citroën Jumpy 2.0 BlueHDi 150 S&S Club

  • Nissan NV300 1.6 dCi 145 Crew Cab Optima L2

  • 2023 - Renault Trafic e-Tech electric 52 kWh L2H1