Wat wil je?
De Trafic begint bij 20.270,- euro exclusief BTW en BPM. Tel je de BTW en BPM er wel bij op dan kom je uit op een prijs van 32.441,- euro. Voor dit geld rij je de L1H1 Gesloten bestel Generique uitvoering; de absolute basisuitvoering waar maar weinig klanten voor kiezen. De Comfort uitvoering kost je 3.000,- euro meer (ex. BTW/BPM) maar biedt stukken meer luxe zoals een betere bestuurderstoel, cruisecontrol, parkeersensoren achter en airconditioning. De Work Edition met nog meer extra's komt rond de 25.000,- euro en de Luxe editie kost nog eens duizend euro extra. Er is keuze uit verschillende lengte en hoogte types en het motorenaanbod loopt van 260 Nm koppel (95 pk) tot 380 Nm koppel (170 pk). Enkel de versies met 145 pk en 170 pk zijn verkrijgbaar met EDC automaat. Alle motoren zijn uiteraard Euro6 goedgekeurd.
Het werkpaard van Renault heeft een grotere motor gekregen en is als automaat verkrijgbaar. Zowel de nieuwe 2.0-liter motor als de prettige EDC automaat zijn fijne toevoegingen. Samen met het opgefriste uiterlijk en handige toepassingen zoals het klapluik voor extra lange objecten kan de Trafic er weer een paar jaar fris tegenaan. Op het gebied van milieu en emissie zal je het bij Renault voorlopig nog wel met een dieselmotor moeten doen. Alternatieven bieden de Fransen ons wel in de vorm van de Kangoo Z.E. en de Master Z.E.. Uiterlijk in 2022 zal er een e-variant van de Trafic worden uitgebracht. Tot die tijd moet je het uitzingen met de nieuwe Trafic en dat is gelukkig absoluut geen straf.
- Automaat leverbaar
- Fijne nieuwe 2.0-liter motor
- Slimme doorlaadmogelijkheid
- Geen Z.E. oplossingen voor de Trafic
- Weinig veiligheidsopties