Nog steeds de beste?
Met de Golf 8 heeft Volkswagen vooral gezorgd voor een evolutie. Nergens zijn er echt radicale veranderingen doorgevoerd en alles ligt in de lijn der verwachting. Termen als 'karakter' hoef je echter niet in de mond te nemen. Niet dat dit een slechte zaak is, want de Golf was en blijft gewoon een heel goede auto. Met name de mild hybrid aandrijflijn is een waardevolle toevoeging die zorgt voor een prettigere en zuinigere rijervaring. Wel is het zo dat de voorsprong op de rest van het segment een stuk minder groot is dan voorheen. Dat maakt dat je je soms afvraagt wat dan het prijsverschil nog rechtvaardigt. Aan de andere kant is juist die voorspelbaarheid prettig. Met een Volkswagen Golf weet je precies wat je krijgt en met de achtste generatie is dat niet veranderd.
- Mild hybrid zeer prettig
- Gebalanceerd rijgedrag
- Digitaler dan ooit...
- ...met soms nog een aantal 'bugs'
- Nog altijd aan de prijs
- Voorsprong wordt kleiner

Citroën C4 Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

Renault Megane E-Tech EV60 Iconic

Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

Seat Leon 1.5 eTSI FR

Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition

Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2

BMW 1 Serie 118i Luxury Line

2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

2015 - Volkswagen Golf GTE

2014 - Volkswagen e-Golf

2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI


