Nog steeds de beste?
Met de Golf 8 heeft Volkswagen vooral gezorgd voor een evolutie. Nergens zijn er echt radicale veranderingen doorgevoerd en alles ligt in de lijn der verwachting. Termen als 'karakter' hoef je echter niet in de mond te nemen. Niet dat dit een slechte zaak is, want de Golf was en blijft gewoon een heel goede auto. Met name de mild hybrid aandrijflijn is een waardevolle toevoeging die zorgt voor een prettigere en zuinigere rijervaring. Wel is het zo dat de voorsprong op de rest van het segment een stuk minder groot is dan voorheen. Dat maakt dat je je soms afvraagt wat dan het prijsverschil nog rechtvaardigt. Aan de andere kant is juist die voorspelbaarheid prettig. Met een Volkswagen Golf weet je precies wat je krijgt en met de achtste generatie is dat niet veranderd.
- Mild hybrid zeer prettig
- Gebalanceerd rijgedrag
- Digitaler dan ooit...
- ...met soms nog een aantal 'bugs'
- Nog altijd aan de prijs
- Voorsprong wordt kleiner
Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate
Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW
Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited
Seat Leon 1.5 eTSI FR
Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition
Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2
BMW 1 Serie 118i Luxury Line
Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna
2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business
2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline
2015 - Volkswagen Golf GTE
2014 - Volkswagen e-Golf
2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline
2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance
2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline
2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI