Sportief type
Het exterieur is grotendeels ongemoeid gelaten bij de modelwijziging. De Tiguan is voorzien van nieuwe lichtunits, waarbij de koplampen het IQ Light-predicaat kregen. Het omvat een flink aantal led-blokken, die het grootlicht optimaal kunnen verdelen op de weg. Medeweggebruikers hebben vervolgens geen last van de bundel, maar je hebt wel optimaal zicht. In de praktijk bewijzen de koplampen hun meerwaarde, want de bundel wordt vlekkeloos aangepast aan de situatie. Helemaal in de trend van het moment is de Tiguan nu ook voorzien van dynamische richtingaanwijzers en een lichtshow van de achterlichten bij het ontgrendelen van de SUV. Verder valt op dat de voorkant van de Tiguan meer in de stijl van het nieuwe familiegezicht is, dat bij de Golf 8 zijn intrede deed.
De koplampen lopen nu vloeiend over in de brede grille en daarnaast is de voorbumper opgesierd met chromen luchthappers. Die chromen details vind je ook bij de achterbumper, maar daar doen ze zich voor als vier uitlaatpijpen. Voor dat sportieve smoelwerk moet je wel de R-Line als uitvoering kiezen, voor minder uiterlijk vertoon heeft Volkswagen ook wat bravere uitrustingen als de Elegance om uit te kiezen. Ga je wel voor de sportieve versie, dan kunnen de 'Misano' 20 inch wielen niet ontbreken. De donkere accenten in de wielen staan mooi bij het 'Night Shade Blue' van de testauto en maken zijn looks echt compleet. Als het wat jou betreft nog wel een tikje stoerder kan, heeft Volkswagen het 'Black Style'-exterieurpakket in de brochure staan. Alle chromen accenten en de wielen zijn dan in zwart uitgevoerd.
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus