Meer dan compleet
Instappen in de Tucson gaat vanaf 34.995,- euro. Voor deze prijs rij je weg met de i-Motion uitvoering die standaard wordt geleverd met een groot pakket aan veiligheidsfeatures. Zo zijn een autonome rijbaanassistent en automatische ongevalpreventie al aanwezig. De absolute topversie Premium Sky met PHEV techniek zal je 49.295,- euro gaan kosten. Wij rijden de niet bescheiden uitgevoerde Premium die met mild hybride techniek vanaf 43.995,- euro in de catalogus staat. De auto zit tjokvol met moderne technologie en veiligheidssystemen. Leuke gadget is de inparkeerfunctie die bediend kan worden vanaf de autosleutel. Zet je auto voor een willekeurige (krappe) parkeerplek, stap uit en laat je auto met de sleutel als afstandsbediening het parkeervak in rijden. De auto kan daarbij zowel worden gestart als worden uitgezet door middel van knoppen op de sleutel.
De concurrentie is te vinden over de gehele linie van de automarkt. Neem de sterke Peugeot 3008 SUV die onlangs is voorzien van een facelift of de Toyota RAV4 die standaard wordt geleverd met een sterke hybrideaandrijving. Beide concurrenten zijn als instapversie fors duurder dan de Tucson. De Ford Kuga en Seat Ateca komen qua prijs het meest in de buurt van de Tucson. Al is die laatste niet leverbaar met een elektrische hulpmotor.
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus
Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline
Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground