Kwaliteit kent een prijs
Met de vierde generatie Tucson wordt er door Hyundai opnieuw een sterk kwaliteitsproduct op de markt gezet. De goede basis die Hyundai heeft op het gebied van elektrificatie draagt bij aan een solide hybrideaandrijving voor de auto. De kleine elektromotor voert geruisloos en doelmatig zijn taak uit tijdens het accelereren en rijden. De automaat met dubbele koppeling weet te overtuigen en er is nooit het gevoel kracht te kort te komen. Deze kwaliteit heeft zijn prijs; waar we in 2016 nog vanaf 26.995,- euro de Tucson op de kop konden tikken moet je nu met minimaal 34.995,- euro komen aanzetten. Een fors bedrag dat de auto helaas onbereikbaar maakt voor de kleinere beurs.
Het design van de Tucson is voor deze tijd uiterst modern en zal bij een aanzienlijke groep kopers in de smaak vallen. Of dat over vijf jaar nog steeds zo is moeten we bezien, maar wellicht maken we tegen die tijd alweer kennis met de volgende generatie van het model. Voor nu niets dan lof; de Tucson maakt het huidige straatbeeld weer een stuk modieuzer.
- Onderscheidend ontwerp
- Aansprekende features
- Fijne aandrijflijn
- Design niet tijdloos
- Sterk in prijs gestegen
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus
Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline
Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground