Frontaal
Wie niet inspeelt op de eisen van de huidige autokopers wordt afgestraft. De afgelopen jaren heeft de concurrentie niet stilgezeten en zijn vrijwel alle modellen uit het B-segment aan een volgende generatie begonnen. De huidige generatie Ford Fiesta stamt uit 2016 waardoor vernieuwing op dit moment hard nodig is. Zoals gezegd wordt het gehele front grondig aangepakt. We zien nieuwe koplampen en andere dagrijverlichting, nieuwe bumpers, een nieuwe motorkap en een nieuwe grille. Meest opvallend is de positie van de Ford badge, deze is verhuist van boven de grille naar het midden van de grille. Tevens is de grille stukken groter wat een stoerdere en zelfverzekerde houding geeft aan de auto.
De achterlichtunits hebben een nieuw design en zijn net een paar tinten donkerder gemaakt. Er is keuze uit zeven verschillende soorten wielen die matchen bij de gekozen uitvoering. Daarnaast zijn er twee soorten 'designer' wieldoppen die speciaal zijn gemaakt om te maskeren dat je op stalen velgen rijdt.
Wie het leven graag een beetje kleur geeft kan vanaf nu ook uit twee nieuwe lakkleuren kiezen voor de Fiesta. Beautiful Berry (rood-paars) en Boundless Blue (de kleur van onze testauto) zullen het straatbeeld behoorlijk opvrolijken.
Renault 5 E-Tech 150 pk Iconic Cinq
Citroën ë-C3 44 kWh Max
Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura
BYD Dolphin Design
Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line
2018 - Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100
2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3
2017 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium
2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium
2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2
2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic
2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport
2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium
2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura