Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale

- 20 mei 2022

Zonnige toekomst

We zijn erg blij om te ervaren dat Ford, vooral bij de Fiesta, vasthoud aan de sportiviteit en rijderservaring. Welke uitvoering je ook kiest; altijd heb je als bestuurder volledige controle en kunnen bochten met hoog tempo en een flinke grijns worden genomen. Dat een sportieve rijervaring niet ten koste hoeft te gaan van het milieu en je portemonnee zien we terug in het motoren aanbod. Ons advies is dan ook om voor een EcoBoost motor te kiezen die gekoppeld is aan het Mild-Hybride systeem. Deze motor kost je een paar honderd euro meer maar dit verschil zal zich aan de pomp al snel terugverdienen. Slimme techniek en meer rijplezier; dat zijn combinaties waarvan we houden.

Fris, uniek in de verschillende uitvoeringen en een heerlijke rijdersauto, dat is de verkorte samenvatting van deze test. Grote complimenten voor de nieuwe Fiesta en echt onderscheidend van zijn concurrentie. Of het genoeg is bepaald de consument voor zichzelf. We zien het vanzelf terug in de verkoopcijfers.

  • Heerlijke rijdersauto
  • Onderscheidende uitvoeringen
  • Frisse verschijning
  • Infotainment verouderd
  • Ruimte achterbank
125 pk
210 Nm
199 km/h
9,6 s
7,9 (5.3) l/100km
127 g/km
D
22%
€ 20.795
€ 33.992
€ 623 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura

  • BYD Dolphin Design

  • Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition

  • Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition

  • Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium

  • 2018 - Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100

  • 2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3

  • 2017 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

  • 2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

  • 2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

  • 2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

  • 2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport

  • 2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

  • 2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura