CoupƩtrekjes
Allereerst het ontwerp van de Ariya: het model spreekt de nieuwe designtaal van Nissan en dat maakt dat het best even wennen is. De auto is weliswaar stijlvol en pakkend vormgegeven, we zouden zonder de merkbadges alleen niet zo snel een Nissan er in herkennen. Het had ook zomaar een nieuw Mercedes-EQ model of een Lexus kunnen zijn. Bepaald geen beledigingen voor de Ariya, want de auto straalt een vergelijkbare klasse uit, terwijl de Nissan toch echt een paar segmenten lager opereert. De dichte grille in zwart hoogglans wordt omsloten door smalle lichtunits met een sierlijke uitloop.
Door het contrasterende zwarte dak krijgt de auto wat coupƩtrekjes, doordat het lijkt alsof het dak strakker afloopt. De chromen boog die van de A- tot de C-stijl loopt vormt een duidelijke scheidingslijn tussen dak en carrosserie, waardoor de raampartijen ook veel smaller toe lijken te lopen. Bepaald geen verlegen bak, die Ariya. Zeker niet in de introductielak Akatsuki Copper, al vragen we ons af hoeveel mensen zo dapper zijn om de auto in deze kleur te bestellen. Iets minder uitgesproken, maar niet minder fraai is het Aurora Green dat we ook tijdens de persintroductie zagen. Als Evolve staat de Ariya standaard al op flinke 19 inch sloffen, maar die zijn ook wel nodig om de grote wielkasten te vullen. Optioneel kun je nog voor een maatje groter opteren. Nissan laat met het ontwerp van deze cross-over zien wat het voor ons in petto heeft de komende jaren en dat belooft veel goeds.

Kia Sportage 1.6 T-GDi Hybrid GT-PlusLine

Renault Espace full hybrid e-Tech 200 Iconic

smart 5 Brabus

Mazda CX-60 2.5 e-SkyActive PHEV Takumi Plus

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD GR Sport

Peugeot e-3008 73 kWh 210 Allure

Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine

Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate

Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus

Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition

Aiways U5 63 kWh Premium



