Duits
Wat ligt er onder de kap van deze hippe Duitser? Voor ieder wat wils! Je hebt de keuze uit een tweetal benzinemotoren met respectievelijk 110 pk tot 130 pk, een plug-in hybride met 180 pk en een dieselmotor met 130 pk. Ons testmodel is voorzien van de 130 pk 1.2-liter driecilinder Turbo Start/Stop motorisering gekoppeld aan een 8-traps automaat.
Dat de automaat en de 130 pk een prettig samenspel oplevert merken we al snel als we de startknop hebben ingedrukt. Naadloos weten ze de auto te laten accelereren en soepel en vlot mee te laten gaan in het verkeer. De roffel van de driecilinder klinkt plezierig door in het interieur zonder storend te worden. Trap je het gas wat dieper in, dan schakelt de automaat hoorbaar terug en voel je de druk van de turbo aangenaam in je rug. Geen hardcore sportiviteit maar een fijne balans tussen sportiviteit en comfort.
Dat geldt ook voor het onderstel. Wie had gedacht dat het onderstel week en zacht zou aanvoelen omdat het uit de schappen van Stellantis komt heeft het mis. De ingenieurs van Opel hebben de afstelling zo aangepast dat het perfect past bij deze Astra. Strak in de bochten en op hogere snelheden, zonder kunstmatig hard aan te voelen. En dus; 'Autobahn-proof'!

Citroën C4 Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

Renault Megane E-Tech EV60 Iconic

Volkswagen ID.3 204 pk 1st Plus

Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

Seat Leon 1.5 eTSI FR

Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition

Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2

BMW 1 Serie 118i Luxury Line

2016 - Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+

2016 - Opel Astra 1.6 CDTi Innovation

2013 - Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo

2012 - Opel Astra GTC OPC

2012 - Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport

2011 - Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport

2010 - Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo

2008 - Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition

2006 - Opel Astra 1.4 Edition

2006 - Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo


