Takumi als toevoeging
De koets is niets veranderd ten opzichte van de faceliftversie waarmee we vorig jaar reden. Dat de auto alweer zes jaar op de markt is, merk je overigens niet aan het ontwerp. Het model komt nog steeds fris en tijdloos over en dat vindt de koper ook, want de verkoopcijfers zijn al jaren nagenoeg gelijk. Nieuw is wel de geteste uitvoering Takumi, een uitrustingsniveau dat we van andere Mazda's kennen. Dit is de absolute topversie, die de nadruk legt op luxe en comfort.
Aan de buitenzijde zie je dat aan de speciale grille en de 10-spaaks lichtmetalen wielen. Veel chroom en gespoten omlijstingen van de wielkasten geven de auto een heel andere uitstraling dan bijvoorbeeld de Newground-uitvoering die we eerder reden. Een andere versie is de Homura, die met veel zwarte details en wielen juist de nadruk op sportiviteit legt. De auto die we rijden tijdens de introductie is ook nog eens gespoten in de nieuwe kleur Rhodium White, een lak die we kennen van de CX-60. Net als het bekende Soul Red Crystal is dat een lak die in extraveel lagen wordt aangebracht, om zo een heel diepe glans te krijgen. Het staat de cross-over goed en door de lichte lakkleur komt het lijnenspel mooi uit.
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce
Mercedes-Benz EQB 250 AMG Line
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus
Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline