Tandje hoger
De vorige 3008 zette al een nieuwe standaard in interieurafwerking voor het Franse merk. Met de nieuwe 3008 verhoogt Peugeot het niveau wederom, want we zien mooie materialen die goed aanvoelen. Direct in het oog springt de brede middenconsole, die hoog is opgetrokken en in twee delen op het dashboard aansluit. Er zijn twee grote opbergvakken in opgenomen en je vindt er enkele bedieningsknoppen, die in het geval van de klimaatbediening niet bijzonder handig geplaatst zijn. Bovendien hadden we liever een bediening voor het aanpassen van de temperatuur gehad, dan voor een functie die je zelden gebruikt zoals direct aanpassen naar minimale of maximale temperatuur. Gelukkig zijn er enkele snelkoppelingen in te stellen in het horizontale bedieningspaneel dat boven de middenconsole is geplaatst. Daar zet je ook eenvoudig de snelheidswaarschuwing of rijbaanhulp uit.
De bediening en schermen zijn richting de bestuurder gedraaid en samen met het hoge dashboard en de middenconsole heb je daardoor wel een beetje het idee dat je in de bestuurdersstoel wordt opgesloten. Overigens is dat geen straf, want de stoelen die in de instapversie Allure zijn geplaatst, zijn al bovengemiddeld goed. Een uitgebreide verstelling en prima zijdelingse steun weten op elke rit een comfortabele beleving te bieden. We missen alleen een lendensteun, die in de duurdere versie wel standaard geleverd wordt, of als je voor het optionele lederpakket kiest. Dan heb je ook direct stoelverwarming, een andere optie die in de testauto ontbreekt.
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD GR Sport
Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve
Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine
Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus
Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition
Aiways U5 63 kWh Premium
Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45
Skoda Enyaq iV 80 First Edition
MG EHS 1.5 TGDI Luxury
Kia Sorento 1.6 T-GDi Plug-in Hybrid 4WD
Volkswagen ID.4 204 pk 1st Max