Slot
De basisprijs van de testauto is vastgesteld op € 31.700, -. Daaraan zijn toegevoegd: Ice silver metallic € 965.- Radio navigatiesysteem “RNS 300” inclusief 8 speaker € 1.815,-, Climatronic € 365,-, Middenarmsteun € 270,- Plaatsbesparend reservewiel € 80, -, Asbak & aansteker € 30, - tezamen met de rijklaar kosten en wettelijke verplichte kosten komt de totaalprijs op € 35.967,25.
Alle kritiek ten spijt, is het Volkswagen toch maar weer gelukt om een goed ogende, strak rijdende en met deze motor overtuigend snelle auto op de markt te zetten. Als je de auto besteld, zoals hij in deze test is samengesteld, dan kom je thuis met een mooie auto, waarmee je de buurman flink de ogen kan uitsteken. Het enige wat eigenlijk afbreuk doet aan het geheel is de toevoeging ‘Cross’ aan de typenaam. Deze aanvulling zegt namelijk niets over het pakket aan extra’s, die er is toegevoegd. Het feit dat de auto op een verhoogd onderstel staat betekent niet dat je er mee off-road kunt gaan, want dan hadden de Wolfsburgers, net als bij de Golf Country, deze auto moeten voorzien van hun 4-motion systeem. Daarnaast lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat je met deze auto een crossbaan op gaat, om je met de crossmotoren te meten. Of... mag deze testrijder zich juist vereerd voelen met deze verwijzing naar zijn eigen naam?
- Onverwacht sportief
- In deze kleurstelling een mooi egaal geheel
- Overtuigend snel
- Hoge meerprijs t.o.v. Golf Plus
- Zenuwachtige motor
- Weinig kleurkeuzes
2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business
2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline
2015 - Volkswagen Golf GTE
2014 - Volkswagen e-Golf
2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline
2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance
2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline