Absoluut doen!
De prospect van de GT met dieselmotor moet absoluut kiezen voor de Q2-versie. Dit systeem voegt zoveel rijplezier en veiligheid toe aan de auto dat het zonde is als hij zonder wordt besteld. De bochtsnelheden worden zoveel hoger en de wegligging neemt met een dusdanig grote stap toe dat het eigenlijk als een must-have kan worden beschouwd. Een fantastische aanvulling op het scherpe stuurgedrag van de GT! Zeker als je naar de meerprijs van het systeem kijkt van ongeveer 800 Euro. Dat is verhoudingsgewijs niet veel op een auto van ongeveer 37 mille.
De rest van de auto klopt eigenlijk ook: geslaagd design en een sfeervol interieur. Daarnaast beschikt de auto over een behoorlijke uitrusting en een fijne dieselmotor. Hij loopt mooi rond en zonder nadrukkelijk dieselgeluid, maar kent wel het bekende turbogat onder de 2000 toeren. Is dat gat echter gedicht, dan gaat de Alfa goed van zijn plek met een alleszins redelijk verbruik van ongeveer 1:15.
De gemiddelde Alfa-koper zal de onoverzichtelijkheid wel beschouwen als een knieval naar het evenwichtige design en in diezelfde excuses zal de beperkte ruimte achterin geplaatst worden. En afwerkingmissers maken een Alfa tot een Alfa. Om de GT nog aantrekkelijker te maken moet Alfa het sperdifferentieel eigenlijk op meer versies - en modelreeksen – aanbieden!
- Met Q2 fenomenaal weggedrag
- Schitterende vormgeving
- Soepele motor
- Onoverzichtelijk!
- Koppeling en versnellingsbak niet soepel
- Afwerking