Eerste indruk
Laten we eerst kijken naar de eerste indruk: het uiterlijk. Waar de meeste merken hun ontwerp steeds meer lijken te baseren op touringbussen (niet alleen qua grootte maar ook uiterlijk), heeft de RX een sportief en decent voorkomen. Relatief natuurlijk, want hij meet nog steeds zo’n 4,76m in de lengte, 1,85m in de breedte en 1,68m in de hoogte. De grote bodemvrijheid in combinatie met uitgeklopte wielkassen, standaard voorzien van 18 inch lichtmetaal, geven duidelijk aan dat het hier om een SUV gaat, maar denk alles weg beneden de heuplijn en je hebt een sportieve fastback. Dit wordt mede bepaald door de wat vlakker liggende voor- en achterruit.
Geen lompe grille voor de RX, de voorkant wordt gesierd door een bescheiden waaiervormige grille met daarnaast adaptieve koplampen in een zilveren behuizing. Deze koplampen draaien een stuk mee als je afslaat of een bocht indraait. Andere kenmerken van de RX zijn de drie kwart ruitjes net voor de forse C-stijl en de grote transparante achterlichten inclusief led-techniek. Deze staan trouwens in mooi contrast met de zwart metallic lak van ons testexemplaar. Ten slotte is de RX vanaf de B-stijl naar achter toe voorzien van donkerglas.