Motorkapinhoud
“There’s no substitute for cubic inches.” Deze levensles uit de Amerikaanse auto-industrie lijkt verpersoonlijkt in de Corvette. De motorkap herbergt een 6.2 liter motor met acht cilinders en zoveel motorinhoud neemt bij een traditioneel gebouwde motor veel plaats in beslag. Bijna de halve Corvette, als we het nader specificeren De rest van de auto wordt gevormd door een uitneembaar dak en iets van een kofferklep. Althans: als je het heel simpel zou stellen. Dat doen we vanzelfsprekend niet, want de Corvette is niet de eerste de beste auto. Het is zelfs niet de eerste de beste sportwagen. Het is wellicht wel de beste Amerikaanse auto, want wát een monument maakt GM met de Corvette! Verbazing en bewondering zijn hier op zijn plaats.
Met respect en goed historisch besef valt dan de achterzijde op. Lopendebandwerk daar bij GM. Achterzijdes worden bij de vleet geproduceerd en simpelweg machinaal afgehakt: zo lijkt het echter. Wel herkenbaar als Corvette overigens. Een fantastisch iconisch ontwerp. De lange, bolle en licht naar beneden vallende motorkap, het targadak en de achterruit annex achterklep maken met die rechte achterzijde en de vier ronde achterlichten de Corvette. Corvettes lijken met die herkenbaarheid en tradities wel de Amerikaanse 911’s. Evolutie in plaats van revolutie. Ontwerpen worden verbeterd en technisch blijft men vasthouden aan dezelfde principes. Een lange motorkap met een ouderwetse V8 in plaats van een achter de achteras geplaatste zescilinderboxer.