Hoge klasse
Binnenin verschilt de Outdoor niet van de normale 207. Misschien een gemiste kans, echt behelpen is het in ieder geval niet. Het interieur straalt namelijk veel klasse uit, meer dan je van een compacte auto als deze zou verwachten. Door de smetteloze afwerking, maar ook door het goede materiaalgebruik en de smaakvolle kleurstelling. Ons exemplaar beschikte bijvoorbeeld over donkerbruine halflederen bekleding, een dashboard in dezelfde kleur en een soort van leverkleurige deurpanelen. De stoelen zijn sportief van vorm en bieden zelfs in de scherpste bochten voldoende zijdelingse steun, toch zijn ze comfortabel genoeg voor langer ritten. Qua ergonomie is de 207 goed doordacht, vrijwel alles is intuïtief te bedienen. Het is alleen wat onhandig dat de deurgrepen zo ver naar voren zijn geplaatst.
Een stationwagen koop je in de eerste plaats vanwege de ruimte en zo bezien is de 207 SW geen verkeerde keuze. De rugleuning van de achterbank is eenvoudig neer te klappen. Handig is dat het zitvlak dan naar beneden beweegt, waardoor een vlakke laadvloer ontstaat. Met een inhoud van 1.250 liter is de bagageruimte zo’n 330 liter groter dan die van de hatchback. Kijken we naar de concurrentie, dan zien we de Renault Clio Estate ongeveer net zo ruim is en dat de Skoda Fabia Combi zelfs nog meer ruimte biedt dan de 207 SW. Voorin is het goed uit te houden. De stoelen en het stuur zijn op veel manieren verstelbaar, waardoor een prettige zitpositie al snel gevonden is. Achterin is het door de wat hoog geplaatste bank voor volwassenen ietwat krap, maar drie kinderen kun je er prima kwijt.