Scherper en stoerder
Door de jaren heen is de SLK steeds scherper en stoerder geworden. Bij zijn introductie in 1996 was het nog een tamelijk ronde en softe cabrio, maar dat is inmiddels wel anders. Toen de tweede generatie verscheen, deed de ‘SLR-neus’ zijn intrede, waardoor de SLK direct een stuk sportiever oogde. Van opzij heeft hij er sinds het begin al sportief uitgezien. Met zijn lange motorkap en korte kontje heeft hij de klassieke roadsterverhoudingen. Vooral het korte kontje is bijzonder. Veel cabrio’s met een stalen dak hebben namelijk, vanwege dat opklapbare dak, een relatief lang achterste. De SLK is wat dat betreft een uitzondering.
Het nieuwe model is vrij eenvoudig te herkennen aan de nieuwe luchtinlaat middenin de voorbumper. Ook is de neus wat puntiger geworden, dat is vooral te zien aan de bumper en het ‘tussenschotje’ onderin het front. Aan de achterkant zien we dat de achterlichten donkerder van kleur zijn, zoals het AMG-model dat al had. Verder zitten er sleuven in de achterbumper die een diffusor suggereren. De uitlaatpijpen zijn, bij alle motoriseringen, trapeziumvormig. Kijk je echter goed, dan zie je dat er ronde pijpen in verborgen zijn. Een laatste nieuwtje vormen de nieuwe buitenspiegels, met pijlvormige LED-knipperlichten.