Dicht bij het asfalt
Binnenin is veel hetzelfde gebleven. Een nieuw stuur en een licht gewijzigd instrumentarium, dat zijn de grootste verschillen met het vorige model. Nog steeds is de zit heel diep. Voor wat minder flexibele mensen is dat niet ideaal, maar het heeft twee grote voordelen: de rijbeleving is intenser omdat je dichter bij het asfalt zit en met gesloten kap is de hoofdruimte erg goed. Sowieso is de ruimte in de SLK niet onaardig. Het is een pure tweezitter, dus er is geen ruimte verspild aan een onbruikbaar achterbankje. De bagageruimte is met gesloten kap ook heel behoorlijk. Met open kap is deze echter een stuk kleiner en lastiger bereikbaar.
Het Comand-systeem, waarmee onder andere de navigatie en de radio bediend worden, is uitgebreid met enkele functies, zoals standaard bluetooth, optionele spraakbesturing en een iPod-aansluiting. In tegenstelling tot bij de grotere modellen werkt het systeem in de SLK niet met een centrale bedieningsknop op de middentunnel - waarschijnlijk omdat daar geen ruimte voor was door de kapbediening - maar met knoppen rond het beeldscherm. Daar is mee te leven, al zijn sommige knopjes, zoals die voor in- en uitzoomen op de navigatiekaart, wel erg klein van formaat.