Uitgesproken design
Waar het design van de nieuwe Mégane een stuk behoudender is geworden, is dat van de nieuwe Scénic juist meer uitgesproken. De neus is langer, de lijnen zijn strakker en de daklijn is sportiever. Dit alles om het ontwerp meer op dat van een hatchback en minder ‘busjes-achtig’ te doen lijken. Ook heeft de Scénic verschillende opvallende designkenmerken, zoals de boomerang-vormige achterlichten, de verchroomde luchthappers – die we kennen van de Mégane Coupé – en de ‘uitgerekte’ koplampen. De nieuwe Scénic maakt een zelfverzekerde en robuuste indruk. Dat is mede te danken aan de toegenomen breedte: hij is 4cm breder dan het vorige model. Ook de lengte (+ 8cm) en hoogte (+ 2cm) zijn toegenomen.
 - Mazda 5 1.6 ciTD Business 
 - Volkswagen Touran 1.2 TSI Trendline 
 - Kia Carens 2.0 CRDi EX 
 - Toyota Verso 1.8 VVT-i Dynamic 
 - Seat Altea XL Stationwagon 2.0 TDi Stylance 
 - Chevrolet Orlando 1.8 LTZ 
 - Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Ligne Ambiance 
 - Citroën C4 Picasso 1.6 HDiF Ligne Business 
 - Mitsubishi Grandis 2.4 MIVEC Intense 
 - Ford Focus C-Max 1.8i-16V Futura S 

 
    









