Ruimtelijk gevoel
Die extra lengte is met name te vinden in de langere neus, de wielbasis bleef vrijwel gelijk. Toch is de interieurruimte bijzonder riant, volgens Renault is de beenruimte achterin zelfs de grootste in zijn klasse. Dat is vooral te danken aan het feit dat de achterbank bestaat uit drie stoelen, die over een rails in lengterichting kunnen worden verschoven. De achterstoelen kunnen ook omhoog worden geklapt of helemaal worden verwijderd, waardoor een laadruimte van ruim 2,50 meter lang ontstaat. Door de aflopende daklijn is de hoofdruimte achterin niet bijzonder groot, voorin is deze wel prima. Met dank aan het panoramische dak en de ruimtelijke opzet is het ruimtelijke gevoel in ieder geval goed voor elkaar.
Ten opzichte van het vorige model maakt de Scénic een luxere indruk. Vooral het materiaalgebruik heeft een grote sprong voorwaarts gemaakt. Het harde plastic is vervangen door zacht aanvoelende materialen. Ook de afwerking is sterk verbeterd: overmaatse naden en krakende panelen zijn verleden tijd. De handige opbergmogelijkheden zijn gelukkig wel gebleven. De brochure heeft het over 86 liter opbergruimte in het interieur. Zo zitten er lades onder de stoelen, hebben beide voorstoelen drie insteekvakken aan de achterkant en bevat de middenconsole twee vakken: één voor kleine spulletjes en één voor bijvoorbeeld een 1,5 liter fles. Die middenconsole met daarop een armsteun is trouwens verschuifbaar.
Mazda 5 1.6 ciTD Business
Volkswagen Touran 1.2 TSI Trendline
Kia Carens 2.0 CRDi EX
Toyota Verso 1.8 VVT-i Dynamic
Seat Altea XL Stationwagon 2.0 TDi Stylance
Chevrolet Orlando 1.8 LTZ
Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Ligne Ambiance
Citroën C4 Picasso 1.6 HDiF Ligne Business
Mitsubishi Grandis 2.4 MIVEC Intense
Ford Focus C-Max 1.8i-16V Futura S