Duitse degelijkheid
Tsja, die 73 mille blijft toch door ons hoofd spoken. Maar, ook vanbinnen ziet het er allemaal tiptop uit, dat kun je wel aan de Duitsers overlaten. Er zijn goede materialen gebruikt en alles is feilloos afgewerkt. We zijn alleen wat minder te spreken over de houten strips, maar dat is een kwestie van smaak. Ook ergonomisch gezien is het allemaal prima.
Datzelfde geldt voor het MMI-systeem. Na een korte bestudering hebben we dat al snel in de smiezen en laat het zich simpel bedienen. Doordat het kleurenscherm verder naar achteren is geplaatst onder een kap, blijft het ook bij fel zonlicht goed afleesbaar. En dat is wel zo handig in een cabrio. De stoelen bieden zijdelings veel steun, maar onderin valt het wat tegen en schuif je af en toe met je achterwerk over het leer.
De Audi A5 Cabriolet gaat door het leven als vierzitscabrio. Voorin hebben we inderdaad voldoende ruimte, en als je niet te fors van formaat bent kun je achterin ook wel een plekje vinden. Echter, lange of gezette mensen zullen het hier geen uren achter elkaar uithouden. Door de stoffen kap houd je 320 liter aan bagageruimte over, dat best aardig te noemen is. Met de standaard gedeeltelijk neerklapbare achterbank naar voren ontstaat er zelfs een aantal van 750 liter.