Jarno van Maanen - 31 oktober 2009
Succes
Hoe beter we de GT-R leerden kennen, hoe vaker we ons afvroegen: hoe kan deze auto 'maar' 120 duizend euro kosten? Bij een verkeerslicht ben je sneller weg dan een Porsche 911 Turbo en een Lamborghini Gallardo, auto's die allebei meer dan 2 ton kosten. Op de Nürburgring, de maatstaf voor sportwagens, is hij zelfs sneller dan supercars die meer dan een half miljoen kosten! En het is niet zo dat de Nissan een provisorisch gepimpte tuningcar is; het is een serieuze sportwagen met een uitgebalanceerd onderstel, intelligente vierwielaandrijving en een hoogwaardig motorblok. Sportwagenfabrikanten mogen hun borst nat maken: met zulke prestaties en zo'n scherpe prijs móet de GT-R wel een succes worden.
Fotografie: Martijn Koevoets
- Bijna beangstigende acceleratie
- Ongekend gripniveau
- Redelijk praktisch
- Schakelflippers draaien niet met stuur mee
- Nukkig rijgedrag bij lage snelheden
- Onderstel wel erg stug afgesteld