Linkerbaan
Er staan ons bijna 800 kilometer te wachten tot aan Praag en daarvan gaan de meeste over de Autobahn. Met zijn 160 pk sterke 1.8 TSI doet de 1.453 kilo wegende stationcar daar op de linkerbaan uitstekend mee en herneemt hij tot aan de 180 km/h vlot. Op de Warschauer Allee - de bijnaam van de A2 richting de Poolse grens - ging de teller net voorbij de 220 en rond de 200 km/h is er slechts sprake van verhoogd wind- en bandengeruis. De Superb Combi is een stille auto, die zich eigenlijk alleen hoorbaar maakt als bij accelereren de wat ongecultiveerde motorloop van de 1.8 TSI naar voren komt. Onze testauto was voorzien van de zeventraps DSG, die ervoor zorgt dat de turbomotor in het juiste toerengebied wordt gehouden en snel reageert op het gaspedaal. De DSG doet bij normaal gebruik zijn werk prima en schakelt onmerkbaar, maar bij fluks inhalen of veelvuldig schakelen in de stad denkt hij te lang na.

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 180 Type S

BMW 3 Serie Touring 320i Business Line

Mercedes-Benz C-Klasse Estate C200 CGI Business Class

Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i Executive Lineartronic

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Executive

Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure

Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Ghia

Renault Laguna Estate 2.0 16v T 170 Initiale

Fiat Croma 1.9 MultiJet Corporate Premium

2020 - Skoda Superb Combi 1.5 TSI Greentech Sportline Business

2016 - Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 pk Style Businessline

2015 - Skoda Superb 1.4 TSI Greentech ACT Style Businessline

2013 - Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greenline Ambition Businessline

2011 - Skoda Superb Combi Greenline 1.6 TDI Business Line

2008 - Skoda Superb 2.0 TDI Ambition

2007 - Skoda Superb 2.0 TDI Elegance


