Puntjes op de i
Laten we eerst de auto eens van dichtbij bekijken. Want hoewel het niet direct opvalt, heeft de TT toch echt een facelift gekregen. Het is er eentje in de categorie 'puntjes op de i zetten'. De spijlen van de grille zijn vanaf nu in hoogglans zwart uitgevoerd, de behuizing van de mistlampen is verchroomd en de koplampen zijn voorzien van twaalf LED-lampjes voor de inmiddels bekende dagrijverlichting. Bij de TT S zijn de gevolgen van de facelift nog iets beperkter dan voor het normale model, de S was immers vóór de facelift al voorzien van LED-lampjes en verchroomde mistlampen.
Gelukkig blijft er nog genoeg over om de TT S aan te herkennen. Bijvoorbeeld de vier verchroomde uitlaatpijpen, de matzilveren spiegel- kappen, de grotere luchtinlaten en uiteraard de typeaanduiding in de grille en op de achterzijde. Ten opzichte van de meer opzichtige RS ziet de S er vooral 'glad' uit. Hij heeft dan ook geen vaste achterspoiler, deze komt namelijk pas bij 120km/h tevoorschijn, zodat de profiellijn niet onderbroken wordt. Verder oogt de voorzijde niet heel agressief, maar wel sportief genoeg om zijn potentie duidelijk te maken. De gulden middenweg dus.