Voorsprong door techniek
Van binnen is de TT zoals een roadster hoort te zijn: sportief en een tikkeltje claustrofobisch. Gelukkig zijn de stoelen erg laag in te stellen, zodat hoofdruimte nooit een probleem hoeft te zijn. Met gesloten kap moet je echter wel voorover buigen om te zien of het verkeerslicht al op groen is gesprongen. Zoals je van iedere Audi mag verwachten is het interieur perfect afgewerkt. Het is bovendien voorzien van leuke details, zoals stiksels voor het stuur en dashboard in dezelfde kleur als de stoelen. De bagageruimte is minimaal, maar ook dat is onlosmakelijk aan een roadster verbonden.
Audi's slogan 'voorsprong door techniek' wordt met de TT S duidelijk in de praktijk gebracht. Standaard beschikt hij over vierwielaandrijving, een automaat met dubbele koppeling en adaptieve demping. En dan is er natuurlijk nog de motor die met dank aan een grote turbo niet minder dan 272pk en 350nm aan de krukas brengt. Daarmee sprint deze Roadster in 5,4s naar 100km/h, de topsnelheid is begrensd op 250km/h. En dat terwijl het verbruik officieel blijft steken op 7,9 liter per 100km. In de praktijk zaten we net onder de 9 liter, maar gezien de prestaties is dat nog steeds een heel aardige score.
Want zijn prestaties zijn niet mals. Juist vanwege die vierwielaandrijving, S-tronic automaat en sterke motor gaat hij er als een haas vandoor. Tractieverlies komt niet in zijn vocabulaire voor en dankzij de razendsnelle gangwisselingen trekt met in een onafgebroken versnelling op naar hoge snelheden. In bochten kleeft hij aan de weg, vooral wanneer de sportstand is ingeschakeld. Die sportstand is overigens wel écht sportief, alleen gebruiken wanneer je serieus gaat 'sporten' dus. Met de remmerij zit het ook wel snor, de remmen geven veel vertrouwen en zijn prima te doseren.