Weinig sportieve beleving
De RS 5 mag er dan brutaal en atletisch uitzien, in het interieur moet je het verschil met de A5 vooral in de details zoeken. Het dashboard is rechtstreeks overgenomen uit de A5 en het zijn hooguit de anders ingedeelde klokkenwinkel en een handjevol logo's die je erop attenderen dat je met méér dan een A5 onderweg bent. Het steekt met chirurgische precisie in elkaar en de afwerking benadert de perfectie, maar het oogt allemaal wel erg zakelijk en niet zo sportief als je op basis van het uiterlijk zou verwachten. Wat dat betreft had Audi de RS 5 best wat meer onderscheid mogen meegeven. Gelukkig compenseren de Duitsers dat ruimschoots door de RS 5 - weliswaar tegen een meerprijs van bijna vijf mille - van fantastische lederen kuipstoelen te voorzien. Een fijn lederen sportstuurwiel zit er gelukkig standaard in, waardoor de RS 5 zijn sportieve aspiraties niet helemaal onder stoelen of banken steekt. De sfeer in het interieur laat zich verder personaliseren door een breed aanbod bekledingskleuren en inlegpanelen, variërend van zakelijk zwart tot ruimtelijk lichtgrijs en van sportief geborsteld aluminium tot chique zwarte pianolak.