Slot
Al met al is deze Astra een prima auto voor iemand die een auto ziet als een vervoersmiddel van A naar B en hierbij waarde hecht aan het praktische vermogen van een auto, want er is eigenlijk weinig op deze auto aan te merken. Daarentegen is er ook weinig aan de auto op te merken in de zin van opvallende of enerverende eigenschappen, dus mijn verwachting is dat de gepassioneerde autoliefhebber deze Astra dan ook links zal laten liggen. Helaas voor Opel zien mensen hun auto steeds vaker als meer dan een vervoersmiddel. Samen met de grote concurrentie in deze klasse zal daar ook een groot deel van de oorzaak van de ingezakte verkoopcijfers liggen. Met alleen een goede auto redt je het tegenwoordig niet meer. Al moeten we niet direct te melancholisch gaan doen, want 15.000 Astra's is nog steeds een flinke hoeveelheid natuurlijk.
De prijs is wel weer zeer aantrekkelijk. Deze stationvariant staat eventueel zelfs al voor een bedrag onder de 20.000 euro bij je op de oprit. Deze uitvoering met deze dieselmotor komt op een dikke 28.000 euro, wat nog steeds netjes is. Zeker gezien het uitrustingsniveau is dat niet gek, want het is zo een heel complete auto.
- Complete uitrusting
- Praktische auto
- Prijs
- Overall weinig spannend
- Rijgeluiden
- Knipperlichtbediening
2022 - Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate
2016 - Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+
2016 - Opel Astra 1.6 CDTi Innovation
2013 - Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo
2012 - Opel Astra GTC OPC
2012 - Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport
2011 - Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport
2010 - Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo
2008 - Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition
2006 - Opel Astra 1.4 Edition