Strakgetrokken
SsangYong heeft tijdens de ontwikkeling van de nieuwe Korando goed gekeken naar de wensen en eisen, maar vooral ook naar de smaak, van de Europese autokopers. Voor het design is niemand minder dan Giugiaro aangetrokken. Hij heeft een auto getekend met mooie vloeiende lijnen en een strakke, stoer ogende neus. Van oudsher werd een SsangYong vooral verkocht voor gebruik als terreinbeul of als trekauto. De vraag is of het Koreaanse merk deze waarden overboord heeft gegooid om nieuwe klanten te trekken die in de markt zijn voor een modieuze midi-SUV. Klanten die tegenwoordig een ruime keuze hebben uit modellen als de Kia Sportage, de Hyundai ix35 en de Toyota RAV4. De concurrentie is niet mals, waardoor alleen een gunstige prijsstelling niet voldoende is om nieuwe klanten te trekken. Wij reden de meest luxe versie van de Korando, de Sapphire, die van buiten te onderscheiden is van de minder bedeelde uitvoeringen door de fraaie, donker gekleurde 18 inch velgen, de getinte achterruiten en zilverkleurige dakrails. Samen met de eerder genoemde luxe in het interieur en metallic lak als enige optie staat er een behoorlijk volle auto voor net geen 39 mille. Een inbouwnavigatiesysteem is niet leverbaar. De importeur geeft aan bezig te zijn met een oplossing voor dit probleem, gezien de concurrentie wel inbouwsystemen levert.
Toyota RAV4 2.0 D-4D-F 2WD Dynamic
Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All-Mode Tekna
Kia Sportage 2.0 GDI 2WD ExecutiveLine
Skoda Yeti 2.0 TDI Elegance 4x4
Mazda CX-5 Skyactiv-D 2.2 HP AWD GT-M
Renault Koleos 2.0 dCi Privilège 4x4
Nissan Qashqai 1.6 dci Tekna
Peugeot 3008 HYbrid4
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusive
Jeep Compass 2.0 2WD 70th Anniversary