Vage besturing
Qua rijden merk je dat SsangYong de basiswaarden niet overboord heeft willen gooien, maar dat het ook een groter publiek wil bereiken. De auto is soepel - niet te zacht geveerd - en het sturen gaat licht. Voor een SUV maakt het niet uit dat hij niet stuurt als een sportauto, maar de Korando stuurt té vaag. Je hebt geen idee wat er onder de wielen gebeurt en het is moeilijk in te schatten hoeveel stuuruitslag je moet genereren om een strakke bocht te maken. Een voordeel van dit nadeel is de wendbaarheid en kleine draaicirkel. Vooral offroad is het prettig om niet alles te voelen wat er onder de wielen gebeurt, zodat het stuur niet bij elke oneffenheid van het pad uit je handen vliegt. De nieuwe Korando hierdoor goed geschikt voor gebruik als terreinauto. Buiten de gebaande paden schakelt de auto zelf de vierwielaandrijving in en mocht het nodig zijn, dan kun je de aandrijflijn "locken" op een 50/50-verdeling tussen de voor- en achteras. Hierdoor heb je (bijna) altijd grip genoeg om je mannetje te staan op modderige zandpaden en op steile heuvels.
Toyota RAV4 2.0 D-4D-F 2WD Dynamic
Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All-Mode Tekna
Kia Sportage 2.0 GDI 2WD ExecutiveLine
Skoda Yeti 2.0 TDI Elegance 4x4
Mazda CX-5 Skyactiv-D 2.2 HP AWD GT-M
Renault Koleos 2.0 dCi Privilège 4x4
Nissan Qashqai 1.6 dci Tekna
Peugeot 3008 HYbrid4
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusive
Jeep Compass 2.0 2WD 70th Anniversary