SsangYong Korando D20T Sapphire

- 13 april 2011

Vage besturing

Qua rijden merk je dat SsangYong de basiswaarden niet overboord heeft willen gooien, maar dat het ook een groter publiek wil bereiken. De auto is soepel - niet te zacht geveerd - en het sturen gaat licht. Voor een SUV maakt het niet uit dat hij niet stuurt als een sportauto, maar de Korando stuurt té vaag. Je hebt geen idee wat er onder de wielen gebeurt en het is moeilijk in te schatten hoeveel stuuruitslag je moet genereren om een strakke bocht te maken. Een voordeel van dit nadeel is de wendbaarheid en kleine draaicirkel. Vooral offroad is het prettig om niet alles te voelen wat er onder de wielen gebeurt, zodat het stuur niet bij elke oneffenheid van het pad uit je handen vliegt. De nieuwe Korando hierdoor goed geschikt voor gebruik als terreinauto. Buiten de gebaande paden schakelt de auto zelf de vierwielaandrijving in en mocht het nodig zijn, dan kun je de aandrijflijn "locken" op een 50/50-verdeling tussen de voor- en achteras. Hierdoor heb je (bijna) altijd grip genoeg om je mannetje te staan op modderige zandpaden en op steile heuvels.

175 pk
360 Nm
179 km/h
10,0 s
7,7 (6.4) l/100km
169 g/km
G
22%
€ 30.990
€ 39.490
€ 724 / maand
€ 664 - € 718 / kwartaal
  • Toyota RAV4 2.0 D-4D-F 2WD Dynamic

  • Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All-Mode Tekna

  • Kia Sportage 2.0 GDI 2WD ExecutiveLine

  • Skoda Yeti 2.0 TDI Elegance 4x4

  • Mazda CX-5 Skyactiv-D 2.2 HP AWD GT-M

  • Renault Koleos 2.0 dCi Privilège 4x4

  • Nissan Qashqai 1.6 dci Tekna

  • Peugeot 3008 HYbrid4

  • Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusive

  • Jeep Compass 2.0 2WD 70th Anniversary

  • 2012 - SsangYong Korando 2.0 Sapphire 2WD