Reisauto pur sang
Ondanks dat de Korando weinig inspirerend stuurt, is het weggedrag wel goed. De auto ligt als een blok op de weg en is door de soepele vering, de sterke tweeliter dieselmotor (175pk) en de prettig schakelende zesversnellingsbak, een echte reisauto. Dit wordt extra onderstreept door de in overvloed aanwezige luxe zoals stoelverwarming voor én achter, leren bekleding, cruisecontrol, USB- en Ipod-aansluiting voor het audiosysteem, bluetooth, bediening op het stuurwiel van de audio, de cruisecontrol en uiteraard ontbreekt automatische airconditioning niet. De stoelen en achterbank zitten als gegoten en zijn prettig stevig. Bij het starten hoor je duidelijk het typische nagelen van de dieselmotor. Is de motor op temperatuur, dan verdwijnt het geluid naar de achtergrond. Enkel bij accelereren is het geluid nog zachtjes, maar niet hinderlijk, te horen. Het verbruik ligt met 7.7 liter per honderd kilometer hoger dan de fabrieksopgave van 6.4 liter, maar is toch acceptabel voor een auto met vierwielaandrijving en een totaalgewicht van ruim 1.700 kilo.
Toyota RAV4 2.0 D-4D-F 2WD Dynamic
Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All-Mode Tekna
Kia Sportage 2.0 GDI 2WD ExecutiveLine
Skoda Yeti 2.0 TDI Elegance 4x4
Mazda CX-5 Skyactiv-D 2.2 HP AWD GT-M
Renault Koleos 2.0 dCi Privilège 4x4
Nissan Qashqai 1.6 dci Tekna
Peugeot 3008 HYbrid4
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusive
Jeep Compass 2.0 2WD 70th Anniversary