SsangYong Korando D20T Sapphire

- 13 april 2011

Reisauto pur sang

Ondanks dat de Korando weinig inspirerend stuurt, is het weggedrag wel goed. De auto ligt als een blok op de weg en is door de soepele vering, de sterke tweeliter dieselmotor (175pk) en de prettig schakelende zesversnellingsbak, een echte reisauto. Dit wordt extra onderstreept door de in overvloed aanwezige luxe zoals stoelverwarming voor én achter, leren bekleding, cruisecontrol, USB- en Ipod-aansluiting voor het audiosysteem, bluetooth, bediening op het stuurwiel van de audio, de cruisecontrol en uiteraard ontbreekt automatische airconditioning niet. De stoelen en achterbank zitten als gegoten en zijn prettig stevig. Bij het starten hoor je duidelijk het typische nagelen van de dieselmotor. Is de motor op temperatuur, dan verdwijnt het geluid naar de achtergrond. Enkel bij accelereren is het geluid nog zachtjes, maar niet hinderlijk, te horen. Het verbruik ligt met 7.7 liter per honderd kilometer hoger dan de fabrieksopgave van 6.4 liter, maar is toch acceptabel voor een auto met vierwielaandrijving en een totaalgewicht van ruim 1.700 kilo.

175 pk
360 Nm
179 km/h
10,0 s
7,7 (6.4) l/100km
169 g/km
G
22%
€ 30.990
€ 39.490
€ 724 / maand
€ 664 - € 718 / kwartaal
  • Toyota RAV4 2.0 D-4D-F 2WD Dynamic

  • Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All-Mode Tekna

  • Kia Sportage 2.0 GDI 2WD ExecutiveLine

  • Skoda Yeti 2.0 TDI Elegance 4x4

  • Mazda CX-5 Skyactiv-D 2.2 HP AWD GT-M

  • Renault Koleos 2.0 dCi Privilège 4x4

  • Nissan Qashqai 1.6 dci Tekna

  • Peugeot 3008 HYbrid4

  • Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusive

  • Jeep Compass 2.0 2WD 70th Anniversary

  • 2012 - SsangYong Korando 2.0 Sapphire 2WD