Goed idee, matige uitvoering
Bij het instappen in de Korando D20T, zoals hij voluit heet, is duidelijk dat SsangYong aandacht heeft geschonken aan het design van het binnenste. Het dashboard heeft een aangenaam design en de ergonomie is dik in orde. Helaas is de kwaliteit van de gebruikte materialen echter matig. De kunststoffen op het dashboard en in de deurbekleding zijn keihard en geven het interieur een goedkope uitstraling. Pluspunten van het interieur zijn bijvoorbeeld dat na gebruik in het terrein het interieur eenvoudig schoon te maken is en dat rammels en kraakjes zo goed als afwezig zijn. Enkel de bagageruimteafdekking maakt een ietwat rammelend geluid. Voor de bestuurder en passagiers is er meer dan voldoende leefruimte. Qua kofferruimte is de Korando niet overdreven groot, maar wel toereikend voor de bagage van vijf personen. De achterbankleuning is meer rechtop te zetten voor net wat meer volume geheel achterin. Ook is de achterbank, in delen (60/40), neerklapbaar waardoor er een geheel vlakke laadvloer ontstaat. Niet alleen onder de vloer van de kofferruimte, maar ook in het interieur zijn opbergvakken in ruime mate aanwezig. Zo is er uiteraard een dashboardkastje, maar ook aflegruimte voor de versnellingspook, een opbergbak onder de middenarmsteun vóór en een afsluitbaar bakje boven op het dashboard. Opvallend is de, door een klepje af te sluiten, aflegruimte onder in het dashboard, waar je telefoon of iets dergelijks opgeborgen kan worden.
Toyota RAV4 2.0 D-4D-F 2WD Dynamic
Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All-Mode Tekna
Kia Sportage 2.0 GDI 2WD ExecutiveLine
Skoda Yeti 2.0 TDI Elegance 4x4
Mazda CX-5 Skyactiv-D 2.2 HP AWD GT-M
Renault Koleos 2.0 dCi Privilège 4x4
Nissan Qashqai 1.6 dci Tekna
Peugeot 3008 HYbrid4
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusive
Jeep Compass 2.0 2WD 70th Anniversary