Het rijden
Ik rijd nog maar net weg en hoor direct een flinke kloink. Dat klinkt als de deurvergrendeling. Later heb ik het nog maar eens geprobeerd en het blijkt inderdaad dat bij snelheden van boven de 10 km/h de deuren vergrendeld worden. Elektronica is leuk, maar hier krijg altijd direct dat soort gedachten bij als "wat als je de plomp ingaat, wat doet de electronica dan...".
De wagen rijdt fijn, wat natuurlijk niks nieuws is voor een nieuwe auto. De wagen heeft met zijn 110 pk pit genoeg, al vind ik het verschil in trekkracht tussen lage en hoge toeren wel heel erg groot. Als je de wagen eens flink de sporen wilt geven, heb je in het begin de neiging om de auto te willen helpen (hoe je dat dan ook zou moeten doen), maar even later voel je dan toch 'dat ie het wel kan'.
De auto is erg comfortabel. Drempels en kuilen zijn geen obstakels waar je tijdens het rijden echt last van hebt. Vering is dan ook nooit het probleem geweest bij Citroën. Het sturen gaat ook erg makkelijk en je hoeft geen moment te wennen aan het aparte stuur. Opvallend (ik noem het irritant) is het geluidje bij de richtingaanwijzer. Het doet mij denken aan een oude computergame die door je PC-speaker laat weten dat je tijd bijna op is. Het gaat behoorlijk op je zenuwen werken.
- Karakteristieke verschijning
- Comfortabel
- Praktisch, overzichtelijk dashboard
- Saaie bekleding
- Kunststofgebruik buitenom
- Trekkracht bij laag toerental