Lekker sturen
De aandrijflijn scoort punten, maar hoe staat het met 't sportonderstel en het Dynamic Steer? Het sportonderstel maakt van de B in elk geval geen oncomfortabele auto, de vering is prettig straf maar biedt ruim voldoende comfort. De sterke kanten van het onderstel en het Dynamic Steer komen tot uitdrukking op bochtige routes. De B-Klasse helt nauwelijks in bochten en op mini-rotondes en het stuurgevoel is licht, maar nauwkeurig. Rond de middenstand had 't nog iets directer gemogen, dat merk je wanneer je in de bebouwde kom langs verkeerseilandjes stuurt, de stuurbeweging die je moet maken is gevoelsmatig net even te groot. Maar bij snelheden boven de 50 km/u is de besturing precies goed, het Dynamic Steer maakt van de B een fijn sturende auto. Het is een optie van weliswaar €2.063, maar het biedt wel een grote meerwaarde.
Om nog even terug te komen over rijden in de bebouwde kom; wanneer het navigatiesysteem ingesteld is om gesproken instructies te geven, geeft de dame ook waarschuwingen wanneer de ter plaatse geldende maximum snelheid overschreden wordt. En regelmatig is die waarschuwing erg voorbarig, soms is het bord met de maximum snelheid nog niet eens gepasseerd en de mevrouw dicteert haar waarschuwing, tot vervelens toe. Hoewel de menustructuur van de radio / navigatie erg vanzelfsprekend is, kostte het de nodige moeite om deze waarschuwingen uit te zetten. Uiteindelijk bleek het uitzetten van de gesproken instructies de enige remedie.