Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

Harold Rolloos - 7 februari 2012

Aanpassingen

In maart 2010 maakten we voor het eerst kennis met de Fiesta ECOnetic. Toen waren we al enthousiast over deze auto, maar die 98 gram deed hem toen de das om. Ter verduidelijking: dit ecomodel kwam op dat moment niet in aanmerking voor de 14%-bijtellingcategorie vanwege drie gram teveel aan Co2-uitstoot. Daardoor moest Ford in ons land lang het onderspit delven tegen concurrenten als de Volkswagen Polo en later de Fiat Punto Evo. Nu voldoet de Fiesta met 95 gram hier wel aan, voor zolang het duurt. Inderdaad, want vanaf 1 juli 2012 gaan de belastingmaatregelen op de schop. De Fiesta ECOnetic is een van de slachtoffers van deze wijzigingen. Wie voor die datum zijn nieuwe aanwinst laat registreren weet zich verzekerd van 14% bijtelling. Daarna gaat de grens naar 91 gram.

95 pk
205 Nm
178 km/h
12,2 s
4,5 (3.6) l/100km
95 g/km
D
22%
€ 15.495
€ 16.644
€ 305 / maand
€ 223 - € 235 / kwartaal
  • Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Gold

  • Hyundai i20 1.4i i-Catcher

  • Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

  • Mazda 2 1.3hp BiFuel GT-M

  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

  • Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

  • Chevrolet Aveo 1.4 16v LS

  • Suzuki Swift 1.2 Exclusive

  • Dacia Sandero 0.9 TCe 90 LaurĂ©ate

  • 2022 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale

  • 2018 - Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100

  • 2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3

  • 2017 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

  • 2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

  • 2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

  • 2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

  • 2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport

  • 2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

  • 2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura