Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

Harold Rolloos - 7 februari 2012

Zuiniger zonder in te leveren

Ford heeft al aangekondigd op deze belastingwijzigingen in te spelen door een vernieuwde versie te introduceren die 87 gram uitstoot en toch 95 pk sterk blijft. In tegenstelling tot de huidige ECOnetic zal het nieuwe ecomodel wel voorzien worden van een stop/start-systeem. Optisch wijzigt er echter niets aan de vernieuwde versie. Echt noodzakelijk is dat ook niet, want in onze ogen ziet de Fiesta er nog steeds erg goed uit. Het interieur begint daarentegen wel langzamerhand gedateerd te raken. Niet zozeer wat betreft de looks - het geheel ziet er nog steeds speels uit - maar wel qua materiaalgebruik. Het dashboard is bekleed met zachte materialen, maar met het harde plastic rond het infodisplay en in de deurpanelen loopt Ford achter in vergelijking met bijvoorbeeld de Volkswagen Polo.

95 pk
205 Nm
178 km/h
12,2 s
4,5 (3.6) l/100km
95 g/km
D
22%
€ 15.495
€ 16.644
€ 305 / maand
€ 223 - € 235 / kwartaal
  • Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Gold

  • Hyundai i20 1.4i i-Catcher

  • Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

  • Mazda 2 1.3hp BiFuel GT-M

  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

  • Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

  • Chevrolet Aveo 1.4 16v LS

  • Suzuki Swift 1.2 Exclusive

  • Dacia Sandero 0.9 TCe 90 LaurĂ©ate

  • 2022 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale

  • 2018 - Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100

  • 2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3

  • 2017 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

  • 2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

  • 2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

  • 2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

  • 2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport

  • 2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

  • 2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura