Daily driver
Dan komen we bij een van de grote pluspunten van de M5, of van supersportsedans in het algemeen, ten opzichte van een pure sportwagen: het interieur is net zo praktisch als dat van elke andere grote middenklasser. Probeer maar eens met vier man in een R8 te gaan zitten, of de reiskoffers van een heel gezin in het kofferbakje van een 911 te proppen. In de M5 kan het allemaal en dat maakt hem veel breder inzetbaar dan een krappe coupé of een kleine cabrio. Het is dan ook helemaal niet ondenkbaar om deze überfünfer als daily driver te gebruiken.
Zoals gezegd heeft de M5 haar V10 moeten verruilen voor een V8, maar dat is zeker geen stap terug. De dubbelgeblazen 4,4 liter V8 is goed voor maar liefst 560pk, met een ontzagwekkend koppel van 680nm - en nu komt het - vanaf 1.500 toeren per minuut. Terwijl de toerenteller net iets meer dan stationair aangeeft, heb je dus al genoeg trekkracht om een continent te verplaatsen. Die piek houdt hij vervolgens vast tot bijna 6.000tpm. Kortom: maximale trekkracht over bijna het hele toerenbereik. Ja, BMW heeft goed haar best gedaan om de V10 snel in de geschiedenisboeken weg te schrijven.
2017 - BMW 5 Serie Touring 520d Luxury Line
2017 - BMW 5 Serie 530i xDrive High Executive
2013 - BMW 5 Serie Sedan 518d Business
2010 - BMW 5 Serie Touring 520d High Executive
2010 - BMW 5 Serie 523iA High Executive
2010 - BMW 5 Serie 530d High Executive
2008 - BMW M5 Touring
2007 - BMW 5 Serie 525i High Executive
2006 - BMW 5 Serie Touring 530i High Executive