The real deal
De keuze voor de geteste Accord - een Tourer met 2.2 i-DTEC dieselmotor - is geen toevallige. Nederland is dol op stationwagons en ook al wint de benzinemotor steeds meer aan populariteit, de meeste middenklassers worden nog altijd door oliestokers aangedreven. Klinkt als een droomscenario voor Honda, zou je zeggen. En toch: zo eenvoudig ligt het niet. Fiscale voordelen lijken in ons land hét criterium om de populariteit van een zakenauto te bepalen en juist aan zo'n gunstige bijteller ontbreekt het in het Accord-gamma.
Nee, wie wil dieselen met de Accord, gaat gelijk voor the real deal. Geen geknepen 1.6'je, maar een flinke 2.2 met 150 of zelfs 180 pk. Die laatste is er alleen als Executive en Type S en met die sportievere tweede van het stel gingen wij op pad. En het moet gezegd: zo'n Type S blaakt van het zelfvertrouwen. De strak gelijnde Tourer wordt als Type S af-fabriek aangedikt met 18 inch wielen en het Aero Pack, bestaande uit een spoilerset en wat donkere accenten die mooi contrasteren met de hagelwitte lakkleur. Aan bravoure geen gebrek, dat moge duidelijk zijn.

Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG Elegance

Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i Executive Lineartronic

Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium

Mercedes-Benz C-Klasse Estate C200 CGI Business Class

Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo

Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT Executive Business





