Minder uitbundig
Vanbinnen gaat het er allemaal iets minder uitbundig aan toe. De sportieve invloed van de Type S zit 'm hier vooral in details als de rode tellerverlichting, dito gekleurde stiksels en een setje aluminium pedalen. Exclusief voor de Type S zijn ook de zwarte hemelbekleding en de met leder en alcantara beklede sportstoelen, die voortreffelijk zitten en er ook nog eens goed uitzien. Al met al een fijne werkplek, niet in de laatste plaats omdat ook het dashboard weinig reden tot klagen biedt. De materialen zijn goed, het ontwerp onderscheidend en desondanks spreekt de bediening ook voor zich. Slechts aan de wat ouderwetse typografie op het multimediadisplay zie je de leeftijd van de Accord af.
Achter de voorstoelen komen ook de mindere kanten van de Accord aan het licht. Zo valt het blikkerige geluid bij het dichtslaan van de portieren uit de toon bij de verder zo goede afwerking en is de ruimte achterin niet om over naar huis te schrijven. De Accord behoort tot de grotere jongens in z'n klasse, maar daar zie je op de achterbank weinig van terug. Ook de bagageruimte (400 tot bijna 1.200 liter) verbleekt naast die van veel directe concurrenten, althans: qua inhoud. Praktisch is 'ie namelijk wel, met een extra ruimte onder de bodem en een eenvoudig neer te klappen achterbank.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG Elegance
Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i Executive Lineartronic
Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium
Mercedes-Benz C-Klasse Estate C200 CGI Business Class
Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo
Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT
Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline
Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT Executive Business