Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 180 Type S

- 11 augustus 2012

Wie durft?

Enigszins bekocht voel je je wel met dat verbruik: veel concurrenten waarover wél 20% kan worden bijgeteld, scoren in de praktijk niet of nauwelijks beter. Toch lijkt juist dat 'm de das om te doen: buiten de absentie van een fiscaalvriendelijke variant is er namelijk niet zoveel waarin de Accord tekortschiet. De 'kluisdeuren' en het ruimteaanbod van veel Europese rivalen ontbreken weliswaar, maar met de goede afwerking, het fijne onderstel en z'n onderscheidende vormgeving maakt de Japanner veel goed. Last but not least lijkt z'n stevige prijskaartje een pijnpunt voor de Accord. Toegegeven, 47 mille is niet niks, maar daarvoor krijg je wel een goed gemotoriseerde en bijzonder rijk uitgeruste auto terug. Wie durft?

  • Sportieve uitstraling
  • Uitgebalanceerd onderstel
  • Compleet uitgerust
  • Ruimte achterin
  • Lichte besturing
  • Blikkerige portieren
180 pk
380 Nm
217 km/h
8,7 s
6,4 (5.7) l/100km
150 g/km
G
22%
€ 30.600
€ 46.940
€ 861 / maand
€ 426 - € 458 / kwartaal
  • Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG Elegance

  • Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i Executive Lineartronic

  • Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium

  • Mercedes-Benz C-Klasse Estate C200 CGI Business Class

  • Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure

  • Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo

  • Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

  • Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

  • Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT Executive Business

  • 2012 - Honda Accord 2.0 VTEC Lifestyle

  • 2009 - Honda Accord Tourer 2.4i VTEC Executive

  • 2008 - Honda Accord 2.0i VTEC Elegance