Doseerbaar
De GTI is zowel met handbak als zestraps DSG te bestellen en onze testauto beschikte over die automatische transmissie. Het maakt dat de dagelijkse bruikbaarheid van de auto, ondanks het royale vermogen van 210 pk zeer goed is. In 'Drive' schakelt de DSG-bak supervroeg op, waardoor het toerental niet boven de 2.000 toeren uitkomt. Continu gaat dit gepaard met een heerlijk diepe brom uit de dubbele uitlaten, soms vergezeld door een subtiel plofje. Wanneer je echter toch het gaspedaal wat steviger roert, kan het toerental lekker doorklimmen tot 6.000 toeren en moet de automaat de complimenten krijgen voor de mate waarin de power te doseren is via het gaspedaal. Helaas blijft het motorgeluid dan nog wat achter, want de diepe brom maakt plaats voor een hogere toon die eigenlijk wat te tam is. Wanneer de sportstand is geselecteerd is, wordt er minder vroeg opgeschakeld, maar kan je vooral lekker doorhalen tot boven de 7.000 toeren. Er komt van alle kanten meer emotie in de auto. Wie wil kan het schakelproces overnemen met de flippers achter het stuur, maar dat moet dan wel in de sportstand gebeuren, want anders word je akelig snel overruled door de volautomatische stand.
2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business
2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline
2015 - Volkswagen Golf GTE
2014 - Volkswagen e-Golf
2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline
2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance
2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline