Opvallend comfortabel
Uiteraard rijd je met een auto als deze het liefst open. Zelfs de ramen kunnen tot redelijke snelheden omlaag blijven, al pakt de rijwind op een gegeven moment wel de gordel op, die zijn aanhechting op de flank heeft. Dit heeft een vervelende resonantie op je schouder tot gevolg. Verder valt het juist reuze mee met trillingen, want het onderstel is ondanks de sportieve inborst van de auto best comfortabel. Nu is het met een knop in de middenconsole vanuit de normale stand nog wat sportiever of comfortabeler in te stellen, maar dit effect is relatief klein. De GTI blijft opvallend comfortabel. Datzelfde geldt als het gaat om het bochtenwerk. Er kan heerlijk ingestuurd worden, ook met hogere snelheden, maar soms zou je wensen dat de afstelling nog net een tandje directer was voor het echt sportieve gevoel. Uiteraard doet hier het toegenomen gewicht van 140 kg ten opzichte van de hatchback hier ook een duit in het zakje.

2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

2015 - Volkswagen Golf GTE

2014 - Volkswagen e-Golf

2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline



