Evenwichtig
Betekent het toegenomen gebruiksgemak ook dat de 3 Touring tegenwoordig niet meer zozeer om z'n mooie verschijning wordt gekocht? Nee, het is BMW gelukt om alle praktische snufjes in een fraai koetswerk te verpakken. Wat dat betreft is de nieuwe Touring eigenlijk nog steeds een lifestyle-combi, als vanouds. De auto oogt zeker niet overdreven groot en doet vanuit bepaalde hoeken zelfs behoorlijk sportief aan. Natuurlijk helpen de rode lakkleur en het M Sportpakket met onder meer 19 inch lichtmetaal en - opvallend - blauwe remklauwen hierbij, maar ook in een minder afgetrainde outfit mag de auto gezien worden.
Uiteraard verschilt het front van de Touring niet van dat van de Sedan. Z'n spitse snuit met brede nieren en platte, 'doorgetrokken' koplampen heeft uit de verte wel iets weg van de 7 Serie die anderhalf decennium geleden in de showroom stond, onder insiders ook wel bekend als de E38. Hij kijkt zelfs een beetje gemeen uit z'n ogen, zo met die gapende voorbumper. De achterzijde lijkt dan weer als twee druppels water op de hedendaagse 5 Serie Touring en de grootste gelijkenis met de vorige 3 Serie Touring komt en profil aan het licht. Ondanks deze mengelmoes van stijlen is BMW er toch in geslaagd een evenwichtig totaalplaatje neer te zetten.
2020 - BMW 3 Serie Touring 320d xDrive Luxury Line
2019 - BMW 3 Serie 330i M Sport
2016 - BMW 3 Serie Sedan 330e High Executive Luxury Line
2014 - BMW M3 Sedan M DCT
2013 - BMW 3 Serie GT 328i High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320i EDE High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320d EDE High Executive
2010 - BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive
2010 - BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive
2010 - BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition