Schoolvoorbeeld
Ook al zie je de ruimte nog steeds niet aan de nieuwe Touring af, het model is wel degelijk gegroeid. Parkeren we onze testauto naast z'n voorloper, dan steekt de neus een decimeter uit. De helft van die groeistuip kwam op het bordje van de wielbasis, waardoor je nu ook fatsoenlijk achterin de 3 Serie kunt zitten. Eindelijk, want de Dreier stond nooit bekend om z'n ruime achterbank en dus zat je daar tot op heden niet voor je plezier. De instap naar de zitrij achterin is nog steeds niet helemaal optimaal als gevolg van de vorm van het meubilair, maar áls je eenmaal zit, zit je ook meteen goed.
Voorin heb je evenmin reden tot klagen. Met de heerlijke sportstoelen en het grijpgrage sportstuur - beiden onderdeel van het M Sportpakket - is een fijne zitpositie in een handomdraai gevonden en ook de afwerking is dik voor elkaar. Dat geldt ook voor het materiaalgebruik en de ergonomie. BMW's iDrive is wat dat laatste betreft nog steeds een schoolvoorbeeld als het gaat om gebruiksgemak en graphics. Het systeem werkt niet alleen lekker intuïtief, maar zorgt ook voor een overzichtelijk dashboard. Dat oogt wel iets plomper en minder strak dan wat BMW in haar grotere modellen laat zien, maar echt storend is dat nu ook weer niet.
2020 - BMW 3 Serie Touring 320d xDrive Luxury Line
2019 - BMW 3 Serie 330i M Sport
2016 - BMW 3 Serie Sedan 330e High Executive Luxury Line
2014 - BMW M3 Sedan M DCT
2013 - BMW 3 Serie GT 328i High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320i EDE High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320d EDE High Executive
2010 - BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive
2010 - BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive
2010 - BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition