Brug tussen uitersten
Zo biedt de 3 Serie voor ieder wat wils en dat is precies waarin de auto meer dan ooit uitblinkt. Wie z'n hart verliest aan het fraaie uiterlijk van de Touring, hoeft dat tegenwoordig niet meer met weinig ruimte te bekopen (blijft overeind dat er voor de minder gevulde portemonnee nog altijd meer ruimte te koop is). Ook comfort en sportiviteit bijten elkaar niet langer. Zelfs met het 10 mm verlaagde M-onderstel en op 19 inch wielen rijdt de Touring een stuk liever dan z'n voorloper. Tegelijkertijd stuurt de Dreier nog steeds met het typische BMW-gevoel. Die doortimmerdheid waarmee de auto een brug slaat tussen uitersten, maakt 'm tot een uitermate prettige auto.
Verder scoort BMW punten met de praktische snufjes die het de gezins-Dreier meegeeft. Keerzijde is dat de auto wel prijzig is. Dan hebben we het grootste minpunt van de nieuwe Touring ook maar gelijk genoemd. Vooropgesteld dat de F31 niet geheel foutloos is, zijn het verder vooral kleine schoonheidsfoutjes als de nerveuze Eco Pro-stand en de wat krappe instap achterin die een plekje bij de minpunten krijgen. Dat geeft eigenlijk al wel aan dat de kwaliteiten van de nieuwe 3 Serie Touring talrijk zijn. Want dat de aanschafprijs er niet om liegt, zal de nieuwe Touring niet belemmeren om het succes van z'n voorlopers een gepast vervolg te geven.
- Ruim en praktisch
- Uitgebalanceerd onderstel
- Rijeigenschappen
- Prijs
- Nerveuze Eco Pro-stand
- Instap achterin
2020 - BMW 3 Serie Touring 320d xDrive Luxury Line
2019 - BMW 3 Serie 330i M Sport
2016 - BMW 3 Serie Sedan 330e High Executive Luxury Line
2014 - BMW M3 Sedan M DCT
2013 - BMW 3 Serie GT 328i High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320i EDE High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320d EDE High Executive
2010 - BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive
2010 - BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive
2010 - BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition